اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بشار الجعفری: معافیت‌های تحریمی آمریکا به نفع گروه‌های تروریستی است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد معافیت‌های تحریمی که آمریکا ادعای آن را دارد باعث شده کمک‌ها فقط به مناطق تحت تسلط گروه‌های تروریستی برسد.

بشار الجعفری: معافیت‌های تحریمی آمریکا به نفع گروه‌های تروریستی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار الجعفری» فرستاده و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سمیناری اینترنتی اعلام کرد، دولت آمریکا نه تنها از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند بلکه برای تحقق منافع خودخواهانه خود تروریسم اقتصادی، بهداشتی و سیاسی به راه انداخته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، این سمینار توسط ائتلاف «تحریم‌ها می‌کُشد» - مجموعه‌ای از سازمان‌های حقوق بشری آمریکایی که مخالف با سیاست خارجی دولت آمریکا، مداخله در امور کشورها و تحریم آنها هستند- برای بررسی تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر توانایی کشورها جهت مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

بشار الجعفری تصریح کرد، کشورهایی که در معرض تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند با چالش‌های اضافی دیگری برای مقابله با ویروس کرونا روبرو شده‌اند علاوه اینکه این اقدامات غیرقانونی بر زندگی روزانه مردم و برخورداری آنها از خدمات بهداشتی و آموزش اولیه تأثیر گذاشته است. این تحریم‌ها همچنین بر بخش بانکی بویژه در زمینه نقل و انتقالات بانکی و بخش‌های اقتصادی اصلی سوریه برای انجام فعالیت تأثیر داشته است.

وی ادامه داد، کرونا چالش‌های جدید و بی سابقه‌ای را بر سوریه تحمیل کرده که در مقدمه آن تلاش برای فراهم کردن زیرساخت اساسی مناسب و مواد لازم در بخش بهداشت جهت پیشگیری، انجام تست، درمان و دارو قرار دارد و تحریم‌های آمریکا باعث تضعیف بخش بهداشتی و پزشکی سوریه برای وارد کردن دارو و مواد لازم در این زمینه شده است.

الجعفری سپس ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه معافیت‌هایی داده شده که اجازه واردات کمک‌های انسانی و تعاملات تجاری با سوریه برای فراهم کردن مواد بهداشتی و غذایی را می‌دهد، تکذیب کرد و گفت: معافیت‌های به اصطلاح آمریکایی همچنان در معرض ملاحظات سیاسی قرار دارند که منجر می‌شود این کمک‌ها فقط به مناطق تحت تسلط گروه‌های تروریستی مسلح برسد.

وی تأکید کرد، بانک مرکزی سوریه سالهاست که نتوانسته از اموال بلوکه شده در خارج برای وارد کردن مواد و ضروریات اساسی مردم سوریه استفاده کند و بانک‌های بین‌المللی و خارجی به دستور پرداخت صادر شده از بانک سوریه پاسخی نمی‌دهند و دولت سوریه نیز با تماس‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک یا مانند آن به جایی نرسیده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا تحریم‌ها علیه سوریه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول